מכבי תל אביב – עונת 1996/7

שיעור ההיסטוריה של מכביפוד של השבוע לקח אותנו לקיץ 1996. מכבי של עונת 1996/7 עברה שינוי פנים רציני : שני הזרים מהעונה שעברה, ראדיסאב צ'ורצ'יץ' וטום צ'יימברס, עזבו ובמקומם הגיעו באק ג'ונסון ורנדי ווייט. השינוי המהותי באמת היה בגזרת הישראלים. דורון ג'מצ'י ומוטי דניאל, שניים מהישראלים הבכירים ביותר שהיו אי פעם במכבי ,עזבו. דורון שפר הגיע מקונטיקט ,לאחר שלא הצליח להבחר ל NBA ומכבי הלכה חזק על קונספט המתאזרחים: לברד ליף הצטרפו בורקו ראדוביץ', קונסטנטין פופה וכמובן דריק שארפ. גודס(שהיה פצוע כל העונה), קטש והנפלד המשיכו בקבוצה.

באותה עונה היורוליג, שעדיין היתה שייכת לפיב"א, הוגדלה מ-16 ל-24 קבוצות . הקבוצות חולקו לארבעה בתים של 6 קבוצות כל אחד.

מכבי הרשימה בקיץ בטורנירי ההכנה כשהשתתפה בארבעה טורנירים כאלה (בורמיו, איזמיר, תל אביב ובנדל) וזכתה בכולם, ללא אף הפסד.

המכבי הזאת היא אחת האנדר אצ'יבריות שהיו לנו בהיסטוריה. לדעתי היתה צריכה להגיע להרבה יותר ממה שהגיעה בפועל: היא צלחה את שלבי הבתים והעפילה למשחקי שמינית הגמר, אך רק מהמקום הרביעי בבית שלה( בזכות הפסד מטופש בשרלרואה שבלעדיו היתה מקום שני ומקבלת ביתיות בשמינית) ואז קיבלה את אפס פילזן, לסדרת הטוב משלושה, עם יתרון ביתיות לטורקים והודחה, אחרי הפסד 1:2.

מצורף התקציר של אחד הנצחונות המרשימים של מכבי באותה עונה, 85:88 במילאנו, שסיימה בראשות הבית של מכבי. 30 נקודות אדירות לדורון שפר, 20 לקטש ועוד 18 לבאק ג'ונסון.

כלי נגישות

Powered by - Wemake