הערב ביורוליג: מכבי ת"א מחכה לז'לגיריס

מכבי ת"א פוגשת את ז'לגיריס במשחק סופר חשוב וגיא קופיצ'ינסקי מכין אתכם לקראתו

מכבי ת"א תארח הערב בביתה המאולתר בבלגרד (21:05, אולם אלכסנדר ניקוליץ') את ז'לגיריס קובנה, במסגרת המחזור ה-28 ביורוליג . מכבי במאזן 13:14 חיובי ומגיעה לאחר נצחון החוץ הגדול בהיסטוריה שלה במסגרת אירופאית, 71:106 על אלבה ברלין, שקטע רצף של שלושה הפסדים רצופים. ז'לגיריס במאזן 16:11 שלילי והובסה במשחקה האחרון, 95:76 בביתה, מול אולימפיאקוס, בהפסד שעצר לה רצף של שלושה נצחונות רצופים.

הצהובים במקום התשיעי, באותו מאזן כמו באסקוניה, שמקום אחד מעליה בגלל יתרון במפגשים הישירים ושני משחקים בפיגור ממקומות 5-7. במכבי חולמים עדיין על להגיע ישירות לפלייאוף וגם אם לא, רוצים לסיים לפחות במקום השמיני, כי מקומות 7-8 מחזיקים בסיכוי לעלות דרך הפלייאין לפלייאוף מהמקום השביעי וכך להמנע מסדרה נגד ריאל מדריד, שצפויה להיות קצרה וחד צדדית.

לכן כל נצחון חשוב עבור הצהובים במשחקים שנותרו. ז'לגיריס נמצאת בפיגור של שני משחקים מהמקום העשירי, המוליך לפלייאין ולכן גם עבורה, כל נצחון הוא חשוב.

במכבי ת"א ייעדר רומן סורקין הפצוע וגם תמיר בלאט, שהרגיש כאבים בברכו בתחילת השבוע, בספק.

ווייד בולדווין אמר לקראת המשחק: “המפתח יהיה להמשיך מאיפה שסיימנו את המשחק הקודם, אנחנו בקצב טוב. יודעים שזה חודש חשוב בעונה שלנו, וזה מתחיל כבר במשחק הנוכחי. ז’לגיריס זו ז’לגיריס, תמיד משחקת חזק ומביאה משחק תחרותי, יהיה משחק פיזי ונצטרך לבוא מוכנים לזה. ננסה לדחוף את עצמנו לכיוון המקום ה-6, אנחנו יודעים שזה אפשרי עם המשחקים שנותרו לנו”.

לורנזו בראון אמר: “מבחינתנו ננסה לבוא באותה הגישה, אך מהצד השני השיטה משתנה כשיש מאמן חדש. זו קבוצה מאוד אנרגטית, שגם קולעת היטב מחוץ לקשת. נצטרך להמשיך במומנטום הטוב שלנו, חיכינו לחזרה ליורוליג ואני חושב שראו את זה במשחק האחרון מול אלבה ברלין. אז מה שאמרתי להמשיך את המומנטום, להיות ביחד ולהביא את מכבי החזקה שמכירים”.

מה התחדש ביריבה מאז הסיבוב הראשון?

המאמן, קאז'יס מקסוויטיס, שעשה חיל עם הקבוצה בעונה שעברה והביא אותה לפלייאוף, מהמקום השביעי, פוטר בדצמבר, בגלל התוצאות הרעות ובמקומו מונה אנדראה טרינקיירי האיטלקי

תזכורת מהסיבוב הראשון:

מכבי ת"א ניצחה בז'לגיריו ארינה בסיבוב הראשון 70:78. ז'לגיריס חזרה מפיגור 17 במחצית למינוס 4 בלבד בסוף הרבע השלישי, אבל מכבי הצליחה להשאר מרוכזת ברבע האחרון ולקחת נצחון חוץ חשוב. ג'וש ניבו הוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגרס, עם 22 נקודות. תמיר בלאט קלע 14 וסורקין, קולסון ובראון הוסיפו 11 כל אחד, במשחק בו הצהובים חסרו את בולדווין הפצוע. לז'לגיריס הרבו לקלוע קינן אוונס, עם 18 ואדמונד סאמנר עם 14.

מפתחות לנצחון:

ריצה: מכבי קולעת 87.8 נקודות למשחק, לעומת 80.1 של ז'לגיריס. מכבי צריכה לשאוף להגדיל את הסקור במשחק.

לשמור על הקשת: ז'לגיריס היא הקבוצה עם אחוזי השלוש הטובים במפעל (40.2). אסור לתת להם לצלוף מחוץ לקשת.

קינן אוונס: אקס מכבי הוא הגו טו גאי של הקבוצה שלו. הוא עם ממוצעים של 17.1 נקודות ו-3.9 מי שנותן לו חופש פעולה משלם ביוקר ומעלה את סיכויי הירוקים לנצח.

מאץ' אפ מפתח- קינן אוונס נגד ווייד בולדווין: שני קומבו גארדים שמסוגלים לייצר נקודות ואסיסטים בהרבה מאוד צורות. גם יצטרכו לייצר וגם ישמרו האחד על השני בהרבה חלקים של המשחק.

איש המפתח- חסיאל ריברו:

בהיעדרו של סורקין, ריברו הוא המחליף בעמדת הגבוה ויצטרך לתת עבודה מתחת לסלים בשני צידי המגרש

והתחזית:

מכבי ת"א טובה יותר וצריכה את הנצחון. ז'לגיריס תלחם ותתן פייט, אבל מכבי תנצח ב-6-8 נקודות.

כלי נגישות

Powered by - Wemake