הערב ביורוליג: מכבי ת"א נגד הנאחס הקבוע

ההכנות, השינוי ביריבה, מה היה בסיבוב הקודם?, המפתחות, מאץ' אפ ושחקן המפתח. גיא קופיצ'ינסקי מכין אתכם לקראת משחקה של מכבי ת"א בבלגרד הערב

מכבי ת"א תתארח הערב בבלגרד (שטארק ארינה, 20:00), אצל הכוכב האדום בלגרד, במסגרת המחזור ה-29 ביורוליג
הצהובים במאזן 13:15 חיובי, לאחר הנצחון 76:83 במחזור האחרון על ז'לגיריס קובנה, עדיין במקום התשיעי, שכרגע מספיק רק לפלייאין. האדומים מבירת סרביה עם סיכוי קלוש עד אפסי לעשות גם את הדבר הזה, עם מאזן 18:10 שלילי והיא מגיעה לאחר תבוסה 98:80 במונאקו.
במכבי ת"א ימשיך להיעדר רומן סורקין הפצוע. בכוכב האדום מילוש תאודושיץ' יחמיץ את המפגש בשל פציעה, כאשר גם ניקולה טופיץ' וטריי תומפקינס בספק להתמודדות.

תאודושיץ' ייעדר. קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

עודד קטש אמר לקראת המפגש: "אני מסכים שאנחנו במקום יותר טוב ממה שהיינו לפני חודש, אבל יש לנו עוד הרבה במה להשתפר ואנחנו צריכים להשתפר כדי לעמוד במטרות שלנו. אנחנו צריכים לשחק יותר טוב בהרבה מאוד מובנים – רמת ביצוע בהתקפה, להיות יותר עקביים מבחינה הגנתית. אני לא מרגיש שהגענו לאיזו תקרה, אנחנו צריכים להשתפר ומנסים יום-יום לעשות את זה. יש לנו סדרת משחקים לא פשוטה כדי להגיע לפליי-אין ולפלייאוף. זה מתחיל עכשיו".

מה התחדש ביריבה מאז הסיבוב הראשון?

הכוכב האדום הספיקה לחזק מאז את הקו הקדמי שלה בשני שחקנים: טריי תומפקינס הצטרף מניז'ני נובגורוד בשלהי דצמבר(עדיין לא שיחק ביורוליג) ופרדי גילספי הגיע מבאיירן מינכן בפברואר וב-11 המשחקים בהם שיחק עם הכוכב האדום הוא מעמיס ממוצעים של 3.2 נקודות ו-2 כדורים חוזרים למשחק.

תזכורת מהסיבוב הראשון:

הכוכב האדום, עם יאניס ספרופולוס על הקווים, באחד ממשחקיו הראשונים בקבוצה , ניצחה במשחק "חוץ" בשטארק ארינה 92:98, בנצחון שהאריך את רצף הניצחונות שלה מול מכבי ת"א לששה. מילוש תאודושיץ' נתן משחק אגדי עם 27 נקודות ו-14 אסיסטים למנצחים. ג'ואל בולומבוי קלע 20, רוקאס גידראייטיס 16 ומייק טובי 12. במכבי קלעו אז בולדווין 22, לורנזו בראון 20, ניבו 18 ובלאט 11.

קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

מפתחות לנצחון:

ריבאונד בשני הצדדים: מדובר בשתי הקבוצות הטובות ביורוליג בריבאונד התקפה: מכבי ראשונה, עם 13 במשחק והכוכב שנייה, עם 12.2 במשחק, אבל בצד ההגנתי, האדומים מאפשרים ליריבה רק 9.9 ריבאונד התקפה בממוצע (6 ביורוליג), בעוד הצהובים מפרגנים ליריבה 11 כאלה (13 ביורוליג). לכן הצהובים חייבים לשלוט מתחת לטבעות ולשאוף שהכוכב האדום לא תוריד את ממוצע ריבאונד ההתקפה שלהם.

העלאת הקצב: הממוצע של מכבי ת"א למשחק (87 נקודות, 2 ביורוליג) גבוה משמעותית מזה של הכוכב האדום (81.4, 10 ביורוליג). קשה להאמין שהכוכב האדום תנצח פעם שנייה את הצהובים דרך ההתקפה, כפי שקרה במשחק הקודם בין השתיים. בטח כשתאודושיץ' לא ישחק.

שמירה על הקשת: הכוכב האדום אחת מקבוצות השלשות הגרועות במפעל ( 34.1 אחוזים, מקום 16), אבל במשחקי הבית קולעת ב-38 אחוזים ובנצחונות זה קופץ ל-41 אחוזים. הוסיפו לכך שנמניה נדוביץ' מאוד אוהב לשחק נגד מכבי ת"א ותקבלו שאסור לצהובים לאפשר שלשות פנויות ליריבה.

מאץ' אפ מפתח: ג'וש ניבו וחסיאל ריברו מול ג'ואל בולומבוי ולוקה מיטרוביץ':

הגבוה הסרבי בעונה נהדרת, בה הוא תורם 9.7 נקודות ו-5.2 ריבאונדים למשחק. בולומבוי תורם 10 נקודות ו-5.7 ריבאונדים. ניבו וריברו, בהיעדר סורקין יהיו חייבים לשים עליהם גוף ולמנוע מהם את ריבאונד ההתקפה והנקודות הקלות בצבע וגם לעשות את שלהם בצד השני. מי שינצח בדו קרב הזה ינצח גם את המשחק.

איש המפתח: בונזי קולסון:

היה רע מאוד במשחק הראשון בין הקבוצות. בונזי טוב שווה מכבי טובה והוא קריטי בשני צידי המגרש למשחק הזה.

איש המפתח. קולסון. קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

והתחזית:

מצד אחד הסרבים כבר די איבדו סיכוי, מצד שני, הם בבית מול הקהל המוטרף שלהם , שם הם לא מוותרים על אף משחק ומכבי לא ניצחה בשטארק ארינה מעולם. מצד שלישי הכוכב האדום הפסידה העונה כבר שישה משחקים בבית, כך שביתה ממש לא מבצרה ומכבי בכל זאת טובה יותר. נלך על מכבי במשחק צמוד ובהפרש 2-4 נקודות.

כלי נגישות

Powered by - Wemake