הערב ביורוליג: מכבי ת"א רוצה להמשיך במומנטום

ההכנות, השינוי ביריבה, מה היה בסיבוב הקודם?, המפתחות, מאץ' אפ ושחקן המפתח. גיא קופיצ'ינסקי מכין אתכם לקראת משחקה של מכבי ת"א מול וילרבאן

מכבי ת"א "תארח" הערב (אולם אלכסנדר ניקוליץ', בלגרד, 21:05) את וילרבאן הצרפתית, כאשר הצהובים נמצאים בתקופה נהדרת ורוצים להמשיך אותה. מכבי ת"א עם שלושה נצחונות יורוליג רצופים, במאזן 13:16 חיובי, כמעט בודאות בטוחה בפלייאין ורוצה לשפר עמדות ולהשאיר סיכוי גם למקום המוליך ישירות לפלייאוף. הצהובים מגיעים לאחר ששברו קללה בת עשור וניצחו במשחק חוץ בבלגרד, את הכוכב האדום, 80:84.

היריבה, לעומת זאת, כבר מזמן איבדה עניין אמיתי במפעל, עם מאזן 22:7 שלילי, אבל ניצחה פעמיים בשלושת המשחקים האחרונים שלה במפעל ובמחזור האחרון גברה בבית על אנאדולו אפס בדיוק באותה תוצאה שמכבי גברה בה על הכוכב האדום, 80:84.

במכבי ת"א ימשיך להיעדר רומן סורקין הפצוע. הצרפתים בסגל מלא.

עודד קטש אמר לקראת המשחק: "הרבה קבוצות התקשו מול וילרבאן. זאת קבוצה טובה יותר מהתוצאות שלה, בטח אחרי חילופי המאמנים. הם בכושר טוב, ניצחו שני משחקים יפים בבית לאחרונה וגם נגד פנאתינייקוס בחוץ הם 35 דקות היו טובים. זה יהיה רע מאוד מבחינתנו אם נחשוב שיהיה משחק קל".

מה התחדש ביריבה מאז הסיבוב הראשון?

בסיבוב הראשון מול מכבי ת"א אימן עדיין ג'יאנמרקו פוצקו, שבעצמו החליף העונה את טי ג'יי פארקר, אחיו של הבעלים, טוני פארקר. בינואר גם פוצקו הוחלף בפיידריק פופה.

תזכורת מהסיבוב הראשון:

מכבי ניצחה בצרפת במשחק צמוד 91:94. בולדווין בלט בצהוב עם 21 נקודות ו-8 אסיסטים, לורנזו בראון הוסיף 16 (וששה אסיסטים)ובונזי קולסון ורומן סורקין הוסיפו 15 כל אחד. לצרפתים בלטו ז'ופרי לוברן עם 23, ננדו דה קולו עם 22 וטימוטה לוואוו-קבארו עם 19.

מפתחות לנצחון:

להגיע למשחק: מכבי ת"א טובה בהרבה. אם היא תבוא ותשחק את המשחק שלה, זה אמור להספיק.

לעצור את דה קולו: כמו מול כל רכז ותיק ומנוסה כל כך, אם נותנים לננדו דה קולו לשחק בחופשיות, הוא גורם, גם היום, בגיל 37, הרבה נזק. מכבי תהיה חייבת להיות אגרסיבית איתו.

ריצה: גם פה אין חוכמות. הצהובים קולעים 86.5 נקודות למשחק (2 ביורוליג), הצרפתים אחת מקבוצות ההתקפה הרעות במפעל (78.1 נקודות, 15 ביורוליג).

לעצור את דה קולו

מאץ' אפ מפתח: בונזי קולסון נגד טימוטה לוואוו-קבארו:

הפורוורד הצרפתי הוא הברומטר של קבוצתו, בדומה לקולסון. כשהוא טוב, וילרבאן מסוכנת בהרבה. מדובר בשחקן מגוון שיכול לגרום נזק ליריבה במגוון דרכים: חדירה, קליעה וגם שומר טוב. הוא מסוגל לייצר הרבה נקודות בזמן קצר, מה שנקרא: מיקרוגל. קולסון יצטרך להתיש אותו בהתקפה ולשמור עליו בהגנה.

איש המפתח: לורנזו בראון:

הרכז נראה פחות טוב לאחרונה ובמשחקים בהם הצהובים פייבוריטים ברורים, כמו זה, היכולת של רכז לשלוט בקצב ובמשחק היא זו שקובעת כמה קל, או קשה, יהיה לצהובים

והתחזית:

אין חוכמות. מכבי טובה יותר וצריכה את הנצחון. הצהובים ינצחו ב-12-15 הפרש.

כלי נגישות

Powered by - Wemake