הערב ביורוליג: מכבי ת"א נפרדת מהפיוניר מול ולנסיה

ההכנות, השינוי ביריבה, מה היה בסיבוב הקודם?, המפתחות, מאץ' אפ ושחקן המפתח. גיא קופיצ'ינסקי מכין אתכם לקראת משחקה של מכבי ת"א מול ולנסיה הערב

מכבי ת"א תארח הערב (אולם אלכסנדר ניקוליץ', 21:30) את ולנסיה הספרדית, במסגרת המחזור ה-32 ביורוליג. זה יהיה משחקה "הביתי" האחרון של מכבי באולם הקטן יותר בבלגרד ואת מילאנו, במחזור האחרון ואת משחקי הבית שיהיו בפלייאוף/פלייאין ייארחו הצהובים כבר בשטארק ארינה הגדול.

מכבי ת"א ניצחה בשבוע שעבר את שני המשחקים שלה במסגרת המפעל, את וילרבאן בבלגרד, 90:98 ואת באיירן מינכן בחוץ, 74:89. הצהובים סופרים חמישה נצחונות יורוליג רצופים, מה ששם אותם במאזן 13:18, שכמעט בודאות מבטיח להם לפחות את המקום השביעי, המעניק יתרון "ביתיות" בפלייאין. למכבי עוד יש סיכוי, כמובן, להשיג מקום אוטומטי בפלייאוף, דרך השישייה הראשונה , אך בשביל זה היא כנראה תצטרך לנצח את כל שלושת המשחקים שנותרו לה, עד לסיום העונה הסדירה.

מהצד השני הספרדים במאזן 17:14 שלילי, במקום ה-12, במאזן זהה למילאנו, שבמקום העשירי, המוליך לפלייאין והם צריכים את הנצחון לא פחות ממכבי ת"א. השבוע שעבר היה דרמטי מאוד עבור העטלפים ,כשניצחו בו בביתם, במשחק חשוב מאוד, את באיירן מינכן, 68:70 והפסידו במונאקו, במשחק סופר צמוד, 79:78.
במכבי ת"א סגל מלא, לאחר שרומן סורקין חזר לפעילות בתחילת השבוע ושיחק עשר דקות בליגה, נגד קרית אתא.

בולנסיה ברנדון דייויס לא שיחק בשבוע שעבר והוא בספק למשחק. בנוסף אליו ייעדרו בובקאר טורה, שסיים את העונה בגלל פציעה וג'ארד הארפר, שנמצא בדרכו החוצה מהקבוצה. סטפן יוביץ' מתאושש מפציעה בקרסול והוא בספק גם כן.

רומן סורקין חוזר ליורוליג. קרדיט לתמונה: ג׳ורג׳ה קוסטיץ׳

עודד קטש התייחס למשחק: "אנחנו צריכים להיות מוכנים למשחק מאוד אגרסיבי. יש לולנסיה קו קדמי גדול, הם משחקים ההרכבים גבוהים ויש להם שחקני הגנה מאוד קשוחים. זה יהיה משחק בין שני סגנונות. אנחנו נרצה יותר לרוץ והם ירצו יותר להאט את הקצב. אז אנחנו נצטרך לשלוט בכדור ולשלוט בריבאונד, כי כשמשמחקים מול קבוצה שמשחקת התקפות ארוכות, הריבאונד מאוד קריטי ".
קטש התייחס גם למשחק הראשון שהיה בולנסיה: " זה היה ממש בהתחלה, מיד עם פרוץ המלחמה. בדרך כלל אנחנו מסתכלים על המשחק הראשון ויכולים ללמוד ממנו, אבל במקרה הזה היינו במצב מנטלי ופיזי אחר לגמרי, אז אין הרבה מה לקחת מהמשחק ההוא ".


מה התחדש ביריבה מאז הסיבוב הראשון?

ולנסיה צירפה בדצמבר את הסווינגמן ג'סטין אנדרסון, מברוגאן לוגו הספרדית. אנדרסון מעמיד ביורוליג ממוצעים של 6.1 נקודות, 2.1 כדורים חוזרים ו-0.7 אסיסטים.

תזכורת מהסיבוב הראשון ומקודם:

ב-18.10 אירחה ולנסיה את מכבי ת"א, במשחק שהביתיות הוחלפה בו, בגלל המלחמה שפרצה פחות משבועיים קודם לכן. השחקנים של אלכס מומברו כפו את הקצב הנמוך שלהם ניצחו 66:75 מול מכבי, שבגלל המצב היתה ממש לא בכושר משחק. דמיין אינגליס קלע 11 לולנסיה, ויקטור קלאבר וברנדון דייויס הוסיפו 10 כל אחד. במכבי, שאז שיחקה ללא ווייד בולדווין, שסבל מפציעה בגבו, בלטו בונזי קולסון עם 20 ולורנזו בראון עם 13, אבל רק ב-3/12 מהשדה, עם 11 אסיסטים, אבל 7 איבודים כדור.

החדשות הטובות הן שולנסיה מעולם לא ניצחה את הצהובים מחוץ לספרד. ארבעה משחקים התקיימו בין הקבוצות בתל אביב(אם לא מחשיבים את ה-0:20 הטכני ב-2004, כי ולנסיה סירבה להגיע לישראל) ובכולם ניצחה מכבי. כמובן שהפעם המשחק לא בתל אביב. בולנסיה, אגב, המאזן הוא 3:3.

קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

מפתחות לנצחון:

הריבאונד בצד הספרדי: ולנסיה קבוצת ריבאונד הגנה מצויינת (החמישית במפעל). מכבי, כידוע, היא קבוצת ריבאונד ההתקפה הטובה במפעל. מי שינצח מתחת לסל הספרדי במאבק על הריבאונד- יקבל יתרון משמעותי.

קצב ריצה-חובה! ריצה ושליטה בריבאונד נוטים לחזור כאן, כי אלה שני מפתחות בסיסיים בסגנון המשחק של מכבי ת"א הנוכחית, שקולעת 87.3 נקודות למשחק (שנייה ביורוליג ) וסופגת 86.8 (לפני אחרונה). לא רק זה: ולנסיה עצמה קבוצה שכופה קצב סופר נמוך (ע"ע המשחק הראשון העונה בינה לבין מכבי). היא קולעת רק 76.4 למשחק (לפני אחרונה ביורוליג), אבל סופגת רק 77.9 למשחק (רביעית במפעל). מבינים למה הכתבת קצב גבוה חיונית כאן?

לנטרל את כריס ג'ונס: אקס מכבי הוא בעל הבית של העטלפים ומוביל אותם בנקודות (12.9 למשחק) ובאסיסטים (4.3). נטרול שלו הוא נטרול של ולנסיה

מאץ' אפ מפתח: ווייד בולדווין נגד כריס ג'ונס:

דיברנו על כך שג'ונס הוא איש המפתח של ולנסיה וכפועל יוצא מכך המאץ' אפ שלו מול בולדווין הוא זה שיכול להכריע את המשחק. בולדווין יצטרך גם לעשות את שלו בהתקפה וגם לשמור על ג'ונס בהרבה דקות. אם ג'ונס ישמור עליו, אז הסקנד גארד של הצהובים גם יצטרך לשחק עליו הרבה, כדי להדביק לו עבירות ולהתיש אותו.

איש המפתח:אנטוניוס קליבלנד:

הסווינגמן של הצהובים בתקופה נהדרת, בעיקר בהגנה. האיש הפך למחסל מקצועי וזה בדיוק יהיה התפקיד שלו הערב: לחסל מקצועית את כריס ג'ונס ולעשות את מה שהוא יודע, שזה חטיפות, עזרה במשחק הריצה ובריבאונד. אם קליבלנד יעשה את זה- מכבי תנצח.

והתחזית:

מכבי טובה יותר. מכבי בתקופה נהדרת. מכבי תנצח. ולנסיה תקשה, אבל זה ייגמר הנצחון צהוב בהפרש של 5-8 נקודות.

כלי נגישות

Powered by - Wemake