הערב ביורוליג: מכבי ת"א מסיימת עונה סדירה מול מילאנו

ההכנות, השינוי ביריבה, מה היה בסיבוב הקודם?, המפתחות, מאץ' אפ ושחקן המפתח. גיא קופיצ'ינסקי מכין אתכם לקראת משחקה של מכבי ת"א מול ארמאני מילאנו הערב

מכבי ת"א תארח הערב בבלגרד (שטארק ארינה, 21:05) את ארמאני מילאנו, במסגרת המחזור ה-34 והאחרון לעונה הסדירה ביורוליג, כשמבחינת המשחק עצמו הוא לא קובע דבר למכבי, שכבר ידוע שתסיים את העונה במקום השביעי ותארח את מי שיהיה שמיני במסגרת הפלייאין, ביום שלישי הקרוב (16.4). הצהובים בעיצומו של שבוע עמוס, בו הם משחקים בכל יומיים ורשמו נצחונות ליגה על בני הרצליה (85:98) ביום ראשון ועל עירוני נס ציונה (82:86) ביום שלישי, שם כבר ראו עייפות.

מאזן היורוליג של הקבוצה של עודד קטש הוא 14:19 חיובי, לאחר שבחמישי האחרון רצף של שישה ניצחונות רצופים נעצר בהפסד 92:89 בברצלונה.
לעומת זאת לאורחת, במאזן 18:15 שלילי, המשחק משאיר סיכוי אחרון להשתלב הפלייאין, מהמקום העשירי. כדי שזה יקרה, היא צריכה לנצח את מכבי ת"א ולקוות שאנאדולו אפס(בבית מול הכוכב האדום ) ופרטיזן בלגרד(בבית מול ולנסיה ) יפסידו את משחקיהן. מילאנו הביסה את וירטוס בולוניה בדרבי איטלקי במחזור האחרון, 75:90.
במכבי ת"א הקפטן, ג'ון דיברתולומיאו, שנפצע בכתפו שלשום, במשחק מול נס ציונה, לא יצא עם הקבוצה לאיטליה וייעדר מהמשחק. במילאנו ייעדר בעלי בארון הפצוע.

קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

מה התחדש ביריבה מאז הסיבוב הראשון?

אולי ההבנה שאטורה מסינה הרחק מעבר לשיאו ולא הוא האיש שיוביל את מילאנו חזרה ללהיות כח משמעותי בכדורסל האירופאי. בלי קשר, מאז המפגש הקודם האדומים מבירת האופנה הספיקו להחזיר לקבוצה את שבאז נאפייר, שהתחיל את העונה בכוכב האדום בלגרד וקולע העונה 10.9 נקודות למשחק ביורוליג.

תזכורת מהסיבוב הראשון ומקודם:

מכבי ת"א הגיעה למילאנו ב-31.10, למשחק שנדחה בגלל המלחמה (היה אמור להיערך ב-14.10) וניצחה 90:98, למרות ששיחקה ללא ווייד בולדווין הפצוע, בזכות הצגה של חסיאל ריברו, עם 21 נקודות ושל לורנזו בראון, שקלע 20 ומסר 12 אסיסטים. בונזי קולסון 16 וג'וש ניבו הוסיף 14. במילאנו בלטו מירוטיץ' עם 24 נקודות, שילדס עם 22 ופויטמן עם 18.
מילאנו ניצחה רק פעם אחת "בחוץ" את מכבי מאז שנות השמונים וזה קרה בעונת 20/22, כשהאיטלקים ניצחו 85:86 בהיכל מנורה מבטחים.

מפתחות לנצחון:

שמירוטיץ' יהנה, צריך לעצור את היתר: את שחקן הפנים הסרבי/ספרדי אין לצהובים מי שיעצור. הפתרון הוא שהוא ינסה לנצח לבד. מכבי צריכה להתרכז בלעצור את נאפייר, מאודו לו ושבון שילדס ויהיה בסדר.

כמעט כרגיל- לרוץ: מילאנו אחת מקבוצות ההתקפה הגרועות ביורוליג- מקום 16 במפעל עם 78.1 נקודות למשחק. קצב ריצה וקליעה של 85 נקודות ומעלה אמור להספיק לצהובים לנצחון.

הגנה על קשת השלוש ובכלל על הקו האחורי: מכבי עולה על מילאנו כמעט בכל נתון סטטיסטי. מילאנו נמצאת מעל מכבי ת"א רק באחוזי קליעה (54.9 ל-2 לעומת 53.2 לצהובים ו-37 אחוזים לשלוש לעומת 36.5 למכבי). מכבי צריכה לא לאפשר האיטלקים קליעות נוחות מבחוץ.

מאץ' אפ מפתח:ווייד בולדווין נגד שבאז נאפייר:

שני הקומבו גארדים היצירתיים ירצו להוכיח כל אחד שהוא הבוס על המגרש.

קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

איש המפתח: בונזי קולסון:

יצטרך לעזור על שבון שילדס בקו האחורי וגם על מירוטיץ' בקו הקדמי. על הדרך יצטרך גם לתרום בהתקפה. הרבה עבודה לבונזי בערב אחד.

קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

והתחזית:

בעיקרון מילאנו צריכה את הנצחון יותר. א-ב-ל המשחק של אנאדולו אפס מול הכוכב האדום בלגרד יתחיל בשעה 20:00, כך שבערך במחצית המשחק מילאנו תשמע שאפס ניצחה ושאין לה על מה לשחק בשטארק ארינה ולכן נצחון למכבי ב 8-10 נקודות

כלי נגישות

Powered by - Wemake