הערב ביורוליג: סדרת מתח קלאסית מתחילה

מכבי ת"א פוגשת את פנאתינייקוס בסדרת רבע גמר רוויית היסטוריה וגיא קופיצ'ינסקי כאן לעשות לכם סדר לקראת הסדרה, כולל התחזית

אחרי עונה ארוכה ומשחק פלייאין מושלם, שהבטיח את המקום השביעי, הגיע המאני טיים: פלייאוף היורוליג מתחיל הערב באואק"ה(21:30), כשפנאתינייקוס תארח את מכבי למשחק מספר 1 בסדרת רבע הגמר. במכבי ת"א הקפטן, ג'ון דיברתולומיאו, עדיין בספק בגלל הפציעה בכתף. אצל היוונים קוסטאס אנטטוקומפו פצוע וייעדר מהסדרה. לעומת זאת ג'ריאן גרנט השתתף באימון המסכם אתמול ויעמוד לזכותו של המאמן הטורקי, ארגין עתמאן.

לוח הזמנים לסדרה הוא כדלקמן:
המשחק הראשון הערב באואק"ה והשני באותו מקום מחרתיים. לאחר מכן הסדרה תעבור לבלגרד (שטארק) ארינה. משחק מספר 3 ביום שלישי (30.4) בשעה תשע ואם יהיה צורך ייערך המשחק הרביעי יומיים לאחר מכן (2.5), שוב באותו המקום ובאותה השעה. המשחק החמישי, אם יהיה בו צורך, כמובן, ייערך ביום רביעי, 8.5, שוב באתונה.
כל כך הרבה היסטוריה ישנה בין שתי הקבוצות הוותיקות, שלכל אחת יש 6 זכיות בגביע אירופה, על הורסיות השונות שלו. הזכייה האחרונה של היוונים היתה ב-2011 ושל הצהובים היתה ב-2014.

פנאתינייקוס סיימה, כמובן את עונת היורוליג במקום השני, במאזן 11:23 והיא נמצאת בכושר נהדר, לאחר שניצחה שמונה מתשעת משחקי היורוליג האחרונים שלה ובליגה המקומית לא הפסידה מזה שלושה חודשים. גם מכבי ת"א מגיעה בכושר פנטסטי, עם מאזן 14:20 בעונה הסדירה ביורוליג ושבעה נצחונות משמונת משחקיה האחרונים במפעל ו-24/25 בכל המסגרות, כולל הנצחון המאוד מרשים במשחק על המקום השביעי בפלייאין, 85:113 על באסקוניה.

מאמן מכבי ת"א, עודד קטש, אמר לקראת המשחק:
אנחנו מתרגשים, אנחנו יודעים שהולכת להיות אווירה מטורפת באתונה. זה הולך להיות מאוד מאתגר, על ומחוץ לפרקט. מקווה שתהיה אווירה טובה, האואקה, עם המון התרגשות, שמחים להיות במעמד הזה. יש לנו יומיים טובים להתכונן, אין יותר מדי דברים מיוחדים שצריך לשנות כי פנאתינייקוס משחקת בצורה פשוטה עם הרבה יכולות אישיות. צריכים שכל שחקן יתרכז במה שהוא עושה, לנסות ולעשות צעד קדימה ברמת האגרסיביות. זה לא הולך להיות קל באווירה שתהיה שם, בשביל זה עושים כדורסל, אני מתרגש ובטוח שגם השחקנים".

לעומתו, ארגין עתמאן אמר לקראת המשחק: מכבי עם 24 נצחונות מ-25 המשחקים האחרונים שלהם? אנחנו לא הפסדנו באואק"ה כבר שלושה-ארבעה חודשים. ננצח את המשחק!"
.
מה התחדש ביריבה מאז המפגש הקודם?

בפנאתינייקוס קנדריק נאן הוא שחקן סופר משמעותי, שהצטרף לקבוצה בחודש ינואר , אך מול מכבי ת"א לא שיחק. במשחק השני, בבלגרד, הוא היה פצוע ובמשחק הראשון, באתונה, עוד לא היה בקבוצה.

תקציר הפרקים הקודמים העונה ובעבר:

כאמור, היסטוריה עשירה של הכרעות ישנה בין שתי הקבוצות הוותיקות הללו. גמר 2000 בסלוניקי, עם ה-67:73 לירוקים ואותה שלשה מפורסמת של עודד קטש הוא אולי המפורסם ביותר. שנה לאחר מכן הגיע 67:81 לצהובים בגמר הסופרוליג באולם ברסי בפריז. שנה לאחר מכן שוב נפגשו הקבוצות בפיינל פור, שנערך בבולוניה, הפעם בחצי הגמר וזה נגמר ב 75:83 ליוונים, בדרך לזכייה בגמר. בעונת 2004/2005 שוב מפגש בחצי הגמר, במוסקבה והפעם הוא נגמר ב- 82:91 צהוב, בדרך לזכייה שנייה רצופה בגביע.

בעונת 2010/11 הקבוצות נפגשו בגמר שלישי בהיסטוריה והירוקים מאתונה ניצחו בברצלונה, 70:78 והניפו את הגביע השישי והאחרון שלהם ואז כמובן הגיעה סדרת רבע הגמר האייקונית של עונת 2011/12, עם יתרון ביתיות ליוונים, כמו הפעם. פאו ניצחה את הראשון, מכבי לקחה את השני בהארכה ואז את השלישי בקושי ביד אליהו. הקבוצה של ז'ליקו אובראדוביץ' הגיעה למשחק הרביעי בתל אביב, עם הגב לקיר ולקחה אותו ואז הגיע המשחק המכריע באתונה, עם 85:86 מותח וטענות קשות של דייויד בלאט כלפי השיפוט.
העונה נפגשו הקבוצות פעמיים בליגה הסדירה והצהובים ניצחו פעמיים! 81:86 באתונה, לאחר הארכה ו-75:90, על סגל חסר ופצוע של היוונים, בבלגרד. מה יהיה הפעם?

מפתחות לנצחון בסדרה :

תנו לנאן לחרב: קנדריק נאן שחקן אדיר, אבל כשהוא לוקח לבד הקבוצה שלו נפגעת. הריצה הנהדרת של פנאתינייקוס בחודש וחצי האחרונים הגיעה בזכות שנאן למד לשחק יחד עם הקבוצה. אם מכבי תצליח למנוע מוילדוזה וסלוקאס לייצר ולנהל את המשחק ותאלץ את נאן לשחק לבד- היא תרוויח.

נאן. תנו לו לנצח לבד. קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

שליטה בריבאונד-חובה!

מכבי ת"א קבוצת ריבאונד טובה בהרבה מהיוונים וצריכה לשמר את היתרון שלה כדי לנצח בסידרה. השליטה בריבאונד תוביל גם למפתח הבא:

קצב ריצה: הצהובים קולעים שבע נקודות יותר למשחק מאשר היוונים והם צריכים לרוץ בכל הזדמנות. מעל 85 נקודות יקרבו את הקבוצה של קטש מאוד לנצחון.

מאץ' אפ מפתח לסדרה: ג'וש ניבו מול מתיאס לסור:

הריבאונד יהיה קריטי בסידרה וגם התרומה של שני הסנטרים, מהטובים במפעל העונה, בשני צידי המגרש. גם לסור וגם ניבו הטמיעו בצורה מושלמת את הפיק אנד רול של המאמנים שלהם. במשחק באתונה לסור קלע 12 וקלט 4 ריבאונדים. ניבו 12 ו-8. בבלגרד ניבו כיכב עם 14 ו-12 כדורים חוזרים ולסור היה רע מאוד, עם 4 נקודות ו-6 קרשים בלבד והרי לכם נצחון צהוב כפול.

ניבו מול לסור. מצ׳אפ מפתח לסדרה. קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

איש המפתח לסדרה: בונזי קולסון: פשוט כי הוא הברומטר של מכבי העונה. במשחקים טובים שלו הקבוצה מנצחת וכשהוא רע- היא מפסידה. סדרה טובה ויציבה שלו היא המפתח לניצחון צהוב.
.
והתחזית:

הצהובים בכושר נהדר, אבל כך גם היוונים, שנהנים מיתרון ביתיות כפול: גם כי הם מארחים שלושה מהחמישה וגם כי מכבי מארחת בבלגרד. מכבי טובה מספיק כדי לגנוב אחד באתונה, אבל פאו טובה מספיק כדי לקחת אחד בחזרה בבלגרד. משחק חמישי באתונה ושם הקהל והביתיות ידברו: 2:3 ליוונים בסדרה, כמו אז, ב-2012.

כלי נגישות

Powered by - Wemake